TDJ 2022
Program TDJ 2022

19.30 Slavnostní zahájení TDJ 2022
komedie / autor: Kateřina Pokorná / Divadlo Kapota, Tábor / 50 minut bez přestávky
15.00
detektivní komedie / autor: Robert Thomas / Divadelní spolek Žďár, Žďár nad Sázavou / 90 minut s přestávkou
19.30
komediální horor / autor: Kateřina Pokorná / VOŽIVOT, Mladá Vožice / 70 minut bez přestávky
15.00
PŘEDSTAVENÍ ZRUŠENO! Milá matko…
komedie / autor: Sam Bobrick, Julie Steinová / Divadelní spolek Kroměříž / 80 minut bez přestávky
19.30
komedie / autor: Aldo Nicolaj / DS Jana Lišky při TJ Sokol Třešť – Třeštidla / 75 minut bez přestávky
19.30
komedie / autor: Michaela Doležalová, Roman Vencl / Divadelní trio Tři grácie, Předín / 90 minut bez přestávky
09.30
PŘEDSTAVENÍ ZRUŠENO! O čertovském křesle
pohádka / autor: Josef Horáček / DS Jana Lišky při TJ Sokol Třešť / 60 minut bez přestávky / nesoutěžní představení
19.30
drama / autor: August Strindberg / Divadelní studio “V”, Veveří / 90 minut bez přestávky
09.30
komedie / autor: Ladislav Vrchovský na motivy Davida Edwarda Walliamse / Divadelní spolek Na štaci, Němčice nad Hanou / 120 minut s přestávkou
19.30
Krvavá Henrietta aneb Jedno jaro v Paříži
minigrandiózní muzikál / autor: Oldřich Daněk / Divadlo Stodola, Jiříkovice / 120 minut s přestávkou
9.30
Čarodějné námluvy
pohádka / na motivy televizní pohádky z r. 1997 podle scénáře Jana Lekeše / Divadelní soubor Třeštíci při ZŠ Třešť
čas bude upřesněn (14.00 nebo 15.00 hodin)
komedie / autor: Luděk Kašparovský / Zmatkaři, Dobronín / 90 minut bez přestávky
19.30
poetické drama / autor: Julius Zeyer / Divadelní spolek Jiří, Poděbrady / 75 minut bez přestávky
14.00
komedie / autor: Claude Magnier / Divadelní soubor Jindřicha Honzla, Humpolec / 90 minut bez přestávky
19.30
Proč muži neposlouchají a ženy neumějí číst v mapách
komedie / autor: Miroslav Hanuš / Divadelní společnost Jablonský, Jindřichův Hradec / 115 minut s přestávkou
19.30
ZÁVĚREČNÝ VEČER
– předání čestných uznání, cen, vyhlášení doporučení a nominací
– večer připravují členové DS Karla Čapka Třešť, z. s., a jejich hosté v režii Roman Mikeše, Katky Kodysové a Václava Vrátila
– hraje kapela Matouše Hamerníka SpazierGang
Praktické informace

-
Program ke stažení
Aktuální program Třešťského divadelního jara pro rok 2022 ve formátu PDF
-
Plakát ke stažení
Propagační plakát Třešťského divadelního jara pro rok 2022 ve formátu PDF
-
Plakát ke stažení_Závěrečný večer
Propagační plakát Třešťského divadelního jara pro rok 2022 ve formátu PDF
-
Festivalový zpravodaj OKO
Zpravodaj OKO vychází každý festivalový den. Za symbolickou pětikorunu jej můžete zakoupit přímo v kulturním domě, anebo si jej prohlédněte na webu.
Představujeme odbornou porotu

předseda odborné poroty TDJ
Michal Zahálka je teatrolog, překladatel a dramaturg, absolvent Katedry divadelní vědy FF UK. Odborně se zajímá o francouzské drama (zejména klasicistní a současné) a jeho české překlady, moderní britskou dramatiku a problematiku divadelního překladu obecně. Pracuje jako odborný redaktor v Institutu umění – Divadelním ústavu, je členem dramaturgické rady festivalu Divadlo Plzeň a podílí se na organizaci festivalu současného francouzského dramatu a divadla Sněz tu žábu. Do roku 2015 se věnoval divadelní kritice v odborných periodikách i denících (Hospodářské noviny, Lidové noviny). V sezonách 2018/19 a 2019/20 působil jako dramaturg v Městských divadlech pražských. Dlouhodobě se věnuje lektorské činnosti na přehlídkách amatérského divadla, od krajských po národní (Piknik Volyně, Loutkářská Chrudim, Jiráskův Hronov).
člen odborné poroty TDJ
Ladislav Valeš je zakladatelem Rádobydivadla, současným principálem souboru, režisérem, scénaristou a hercem.
Jako student střední vojenské spojařské školy se pravidelně zúčastňoval armádní soutěže umělecké tvořivosti. V kategorii “Divadlo poezie” zvítězil se svojí skupinou 2x v národním kole. Na svém prvním pracovišti v odborném učilišti ve Varnsdorfu se projevil nejen jako režisér, ale zároveň jako autor, když se svými svěřenci a kolegy nastudoval představení, které sám napsal podle povídek B. Hrabala. Odměnou bylo 1. místo v celostátní soutěži odborných učilišť.
Jeho první režií v souboru Scéna v Libochovicích byla dramatizace románu V. Párala Generální zázrak. S tímto představením se zapsal do povědomí libochovických diváků jako nový, mladý režisér se kterým přišlo nové, moderní, autorské divadlo. Soubor se s inscenací opět po mnoha letech úspěšně zúčastnil krajské přehlídky a získal několik ocenění. Zároveň však byla hra vyhodnocena jako ideologicky nevhodná. S další inscenací Hrabalových Ostře sledovaných vlaků se opět dostavil úspěch na poli krajské přehlídky, ovšem také nepochopení domácích diváků. Proti nezvyklé a příliš intenzívní práci souboru se postavilo i tehdejší vedení závodního klubu ROH, které obvinilo režiséra m. j. za nedodržování řádu závodního klubu a omezování činnosti dalších klubových aktivit. V roce 1986 Ladislav Valeš založil nový soubor Rádobydivadlo v Klapém a zahájil s jeho členy neobyčejně intenzívní práci. Většinu svých inscenací nejen režíroval, ale také sám napsal či upravil jejich textovou předlohu, v řadě si i zahrál. Rádobydivadlo brzy získalo značné renomé mezi divadelními ochotníky v celé republice. Zúčastňuje se všech národních přehlídek a reprezentuje často naši republiku i v zahraničí. Zdroj: www.amaterskedivadlo.cz
člen odborné poroty TDJ
Roman Mikeš absolvoval hudebně-dramatický obor pražské Konzervatoře Jaroslava Ježka se zaměřením na muzikál. Paradoxně ho to ale vždy více táhlo k samotné činohře. Během studia a po něm se objevil na prknech několika pražských divadel v muzikálových a činoherních rolí. Již od dětství je členem třešťského divadelního souboru Karla Čapka, se kterým dodnes velmi úzce spolupracuje. Několik let byl principálem a hercem pražského divadelního spolku Pod Hanou. Mimo herectví a zpěvu se věnuje také moderování a problematice dramatické výchovy. V současné době je na volné noze, režijně spolupracuje s amatérskými soubory a zaměřuje se spíše na jednorázové divadelní projekty a lektorskou činnost.
Hodnocení odborné poroty
Oku festivalové odborné poroty neunikne žádná hra z programu TDJ. Jak si vedly jednotlivé inscenace? Kdo podle poroty zazářil a kdo má ještě co zlepšovat?